Pagina's

zaterdag 15 juni 2013

apenrots

Politiek - K = Politie. En deze politie mag wat mij betreft wel eens orde houden in de Politiek, want daar zitten me toch een boefjes. Boefjes die bij het grote geld zitten. Boefjes die elkaar het licht niet in de ogen gunnen. Boefjes die naar elkaar blaffen. Boefjes die stoute dingen doen. Je kunt ze allemaal vinden in die Tweede Kamer. 

De vertegenwoordiging van de bevolking zijn dus boefjes. Toch eisen deze mensen dat wij, de burger, ons aan allerlei afspraken houden. Zo mogen wij geen steekpenningen aannemen, mensen discrimineren of beledigen. En mochten wij dit wel doen, dan komt meneer de agent ons de les leren. Maar kunnen deze mensen dit eisen? Moeten ze niet eerst naar zichzelf kijken voordat ze oordelen over ons uitspreken? Ik vind persoonlijk van wel. 

Ik zie de politiek als een grote apenrots. Een apenrots met boven aan de top een opper-aap gevolgd door andere aapjes. De opper-aap maakt plannen. Mochten deze plannen niet bij de andere apen bevallen, gaan zij vervolgens met poep gooien. Maar geeft de opper-aap de anderen apen een banaan (beloning), dan houden ze zich gedeisd en staan ze in het krijt bij opper-aap. Het is allemaal zo simpel. Net als beesten hebben mensen een beloning nodig. En net als beesten kunnen mensen met 'poep' gooien als ze het niet aanstaat. Dit zit in zowel in mens als dier. Vandaar dat ik het er niet mee eens ben dat de politiek ons regels oplegt, terwijl zij zich zelf ook als beesten gedragen. 

apenrots, Tweede Kamer, politiek


Geen opmerkingen:

Een reactie posten