Pagina's

donderdag 13 juni 2013

Wij zijn de furries

Kinderen in leeuwenpakken: aandoenlijk. Volwassenen in hondenpakken: ronduit apart. 
Misschien denk je er zelf heel anders over, vind ik overigens helemaal prima, maar toch wil ik deze pluizige mannetjes graag onder de aandacht brengen. Waar ik het over wil hebben zijn de Furries. 
Bedoel je die wezentjes uit het liedje van Bassie en Adriaan? Nee, dat zijn de Ferries. 
Ik heb het hier over volwassenen, veelal mannen, die veel plezier beleven met het aantrekken van een beestenpak. Deze pakken zijn in allerlei diersoorten verkrijgbaar en onder een selectieve groep van onze bevolking erg populair. 

Ik ben hier achter gekomen door een aflevering van 'Je zal het maar zijn', zal de link onderaan het post vermelden. Als je meer wilt weten over deze bijzondere wereld, raad ik je echt aan hier op te klikken. In deze aflevering staat onder andere de dubbele identiteit van Martijn centraal. Martijn werkt als ict'er bij een bank en is een verlegen jongen. Echter kan hij deze eigenschap loslaten door zich in een harig pak te hijsen. Dit pakje gaat door het leven met de naam Cuddles. Samen met zijn vrienden reist hij heel Europa door om de beest uit te hangen. Letterlijk.  Er schijnen zelfs congressen voor de Furries te zijn. Dit is ook te zien in de aflevering. Tijdens dit soort congressen worden er verschillende competities gehouden. Zo is er bijvoorbeeld een danscompetitie en een competitie voor beste furry. 
De reden waarom deze mensen zichzelf in een furrysuit hijsen, is omdat ze vinden dat de wereld een lach verdient. Niet alles moeten we serieus nemen, aldus de furries. Nou, ze hebben helemaal gelijk. Ik kan dit ook niet serieus nemen. In de aflevering werpen we ook nog een blik in de slaapkamer van Martijn. Deze kamer is bezaait met knuffels en fantasiewezens. Wat een dotje. 

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het heel bijzonder vind dat deze mensen nog steeds in een fantasieleven leven. Even weg van de harde werkelijkheid door een zacht pak aan te trekken. Leuk, maar nog steeds een beetje apart. Persoonlijk kies ik toch liever een goed boek of een hangmat om eenzelfde resultaat te bereiken...
furries, beest

Aflevering van 'Je zal het maar zijn' - Mensen met een dubbele identiteit
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1288138

3 opmerkingen: