Pagina's

dinsdag 11 juni 2013

Melissa en het Beest

Dit is 'm dan. De fotoreportage waar Mensen Beesten zijn! 
Voor degene die zich nu afvraagt waarom ik in hemelsnaam met een hondenmasker op mijn hoofd zit, komt hier een kleine uitleg. 

Zoals ik al op mijn op blog heb geschreven, zie ik Mensen als Beesten. Deze Beesten zijn in mijn ogen overal  te vinden. Op school, stations, bibliotheken in de stad en andere openbare gelegenheden. Zo zijn er ook beesten in het bedrijfsleven. Topmanagers met hoge functies kunnen zich in het bedrijfsleven als echte Beesten gedragen. Een beest waarvan ik denk dat typisch een topmanager weergeeft, is een Buldog. Buldogs hebben vaak de reputatie zich ergens in vast te bijten en niet meer los te laten. Je kan het zien op de manier waarop managers zich vast bijten in opdrachten en deze pas loslaten als hun doel is verwezenlijkt. 

Deze gegevens heb ik meegenomen naar mijn fotoreportage en geprobeerd zo goed mogelijk uit te beelden. 

Enkele betekenissen uit de foto's:
  • Een masker laat nooit de ware identiteit van een persoon zien. Mensen met topfuncties verhullen ook vaak hun ware identiteit. Ze willen niet kwetsbaar overkomen en een 'masker' helpt hierbij. 
  • Mensen moeten hun masker durven afzetten en laten zien wie ze echt zijn.
  • Mensen zijn in staat om verschillende houdingen aan te nemen. Houdingen die niet altijd even gemakkelijk zijn. Aan jouw de taak om een houding te vinden die bij je past. 
  • Dieren komen van oorsprong uit de natuur, vandaar dat ik een 'groene setting' heb gekozen.
  • Op de foto's is het merendeel wazig afgebeeld, alleen de Mens is scherp. Zelfs de natuur erachter is wazig. Ik heb hier bewust voor gekozen, omdat ik merk dat de focus in onze maatschappij ook meer op de Mens ligt dan op de natuur.
  • In kranten kom je veel te weten over onze beestachtige maatschappij. Je kan er op zulke momenten voor kiezen om weg te kijken of juist de confrontatie aangaan.

Melissa Derksen, Mensen zijn Beestenmelissa derksen, mensen zijn beesten

4 opmerkingen: