Pagina's

vrijdag 14 juni 2013

Teletubbies ontmaskerd!

Nadat ik vorige week Pino heb uitgekleed, en dit voor veel leuke reacties zorgde (dank hiervoor), is het nu tijd om een andere jeugdherinnering aan te pakken. Deze jeugdherinnering bestaat uit vier genetisch gemanipuleerde wezentjes die het 6 uur journaal kunnen kijken door enkel een blik te werpen op elkaars buik. Ja beste lezer, ik heb het over de Teletubbies. 

Deze fantasiewezens/beesten/mensen/poppen (?) leven met z'n vieren in een groene wereld vol tamme konijnen en plastic bloemen. In die wereld beleven ze allerlei eenvoudige avonturen, de doelgroep moet het natuurlijk nog wel kunnen begrijpen. 
Toen ik erachter wilde komen wie zich schuil houdt in deze gekleurde pakken, kwam ik opmerkelijke dingen tegen die ik graag met jullie wil delen. 

Wisten jullie bijvoorbeeld dat:

  • De Teletubbies erg omstreden zijn? Opvoedkundigen waren namelijk van mening dat kinderen slecht gingen praten door het kijken van het programma. Dit kan wel kloppen als je de hele dag luistert naar: A-oh! (hallo), Nogkeer! (nog een keer), Dada! (tot ziens). 
  • Veel mensen twijfelen over de geaardheid van Tinkywinky? Deze twijfel ontstond door zijn rode handtasje, paarse kleur en driehoek op zijn hoofd. Arme Tinkywinky. Bij sommige huishoudens werd zelfs uit angst voor de Tinkywinky-geaarheid het programma geweerd. 
  • Het christendom de Teletubbies niet vertrouwd? Dit geloof is namelijk van mening dat de symbolen die op het hoofd van deze creaturen pronken naar de New Age verwijst. Om deze reden heeft zelfs de EO de uitzendingen van de Teletubbies stopgezet. 
  • Je Teletubbieland kunt vinden met de volgende coördinaten:  52° 7′ 31.77″ N, 1° 42′ 12.41″ W. ?

Tenslotte wil ik deze uitermate informatieve post afsluiten met het beeld van de mensen achter deze omstreden wezens. Let vooral op het formaat speelgoed van de Teletubbies, zit zegt veel over de grootte van het kostuum. 


Dada!

2 opmerkingen:

  1. Oh. Mijn. God.
    Haha ik vond de teletubbies vroeger geweldig:P maar op die foto knapt volgens mij iedereen af haha

    BeantwoordenVerwijderen