Pagina's

donderdag 13 juni 2013

Reïncarnatie

Na je dood verdwijnt je ziel niet, maar wordt deze weer in een ander levend wezen geboren. Tenminste, dit denken de mensen die in reïncarnatie geloven. Deze gedachtegang is al duizenden jaren oud, bestond al voor het christendom, en is het meest bekend bij het hindoeïsme en boeddhisme. Reïncarnatie in combinatie met karma (wie goed doet, goed ontmoet) zijn de drijfveren die deze mensen nastreven. 
Tijdens een reïncarnatie of wedergeboorte kan het ook zo zijn dat je terugkeert als een dier. En dit gegeven zorgt ervoor dat het onderwerp reïncarnatie interessant is voor mijn blog. Mensen zijn tenslotte Beesten. 

Ik vind het een mooie gedachte dat het leven na je dood niet ophoudt, en dat je ziel misschien wel terugkomt in het lichaam van iemand anders. Dit terwijl je hier waarschijnlijk zelf niet bewust van bent. Ik weet dat het allemaal behoorlijk zweverig is, maar toch denk ik hier graag over na. 

Zo zat ik na zo'n denksessie mezelf eens af te vragen in welk dierenlichaam ik in mijn volgend leven dus echt niet wil terugkeren, mocht reïncarnatie bestaan. Als snel kwamen er al enkele dieren naar boven zwemmen/kruipen/waggelen. 

Bij deze heb ik dus besloten om in mijn volgend leven niet terug te keren als worm of zeekomkommer.Ik dacht persoonlijk meer aan een hindoekoe (leuk woord) of machtige leeuw. Grrrrrr.

Als welk dier zou jij in je volgend leven graag willen terugkomen? 


Het bewijs dat reïncarnatie wel bestaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten