Pagina's

zaterdag 18 mei 2013

Beest van de Week #2


angelina jolie, lizzard, braveBeest van de Week tijd! Nadat ik vorige week Ariel Castro heb vergeleken met een gorilla, is het nu tijd voor een beest met wat meer souplesse (sorry Bokito).

Het beest wat ik wil nomineren is Angelina Jolie. Zij heeft zich deze week van haar kwetsbare kant laten zien en hiermee heeft ze bij mij behoorlijk wat respect afgedwongen. Voor degene die Angelina Jolie trouwens nog niet kennen, ze is een Amerikaanse actrice én de vrouw van Brad Pit. Ze is onder andere bekend door de films Lara Croft, Mr. & Mrs. Smith en haar volle lippen.

Angelina Jolie heeft deze week bekend gemaakt dat ze haar borsten preventief heeft laten verwijderen omdat ze een verhoogde kans op borstkanker heeft. Door deze beslissing is ze in mijn ogen een echte hagedis. Hagedis? 
Ja, Naast het feit dat ze een stoeipoes, ranke panter en sluwe vos is, is ze in mijn ogen ook een hagedis.
Een kenmerk van hagedissen is namelijk dat zij hun staart laten vallen bij dreiging van gevaar. Angelina Jolie heeft dan haar staart niet laten vallen, maar ze heeft wel haar borsten preventief laten verwijderen. Dit omdat er gevaar dreigde in de vorm van borstkanker. Door deze preventieve operatie is de kans op het ontwikkelen van borstkanker gedaald van 87 procent tot minder dan 5 procent. Ik kan me voorstellen dat dit een zeer moeilijke beslissing is geweest, maar toch heeft ze besloten het met heel de wereld te delen. Door het nieuws wereldkundig te maken hoopt ze andere vrouwen te kunnen helpen en waarschuwen. En ik hoop met heel mijn hart dat ze hierin slaagt.

Want voor deze beslissing en boodschap  kan ik alleen maar hard applaudisseren!  

Wie was voor jou het beest van de week? En wat vind jij van Brangelina?
Laat het weten door een reactie te plaatsen.

6 opmerkingen:

  1. Wow goede vergelijking, hoe kom je er toch op! Enne die stoeipoes hoe weet jij dat? ^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Melissa kwam er net achter dat je me niet eens volgt :( Voel me zwaar kut nu

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gnegne.. volgens mij volg ik je nu al twee hele dagen :P

      Verwijderen