Pagina's

vrijdag 10 mei 2013

Debuut 'Beest van de week'

ariel castro gorilla moeder kind verkrachting misbruik beestachtig beest cleveland
De komende tijd zal ik iedere week een ‘Beest van de week’ nomineren. Dit is een persoon die in mijn ogen die week het beest in zichzelf heeft laten zien. Ik zal uitleggen waarom ik deze persoon heb genomineerd,  om vervolgens het beest bloot te leggen. Ook ben ik erg benieuwd naar jouw beestachtige ideeën. Wie verdient het volgens jou om ‘Beest van de week’ te worden?

Deze week wil ik graag Ariel Castro nomineren voor het ‘Beest van de week’.
Ariel Castro is de man die het voor elkaar heeft gekregen om tien jaar lang drie vrouwen in zijn huis te verbergen. Hij heeft zelfs bij een van hen een kind verwekt. Tien jaar lang heeft hij deze vrouwen verstopt in zijn huis. Totdat er een moment kwam waarin een van de vrouwen de kans zag om een buurman te waarschuwen. Gelukkig waren de agenten snel ter plaatse en hebben ze de vrouwen gered, daarna werden er al snel drie broers aangehouden. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met deze vrouwen.
Na de aanhouding speculeerden veel buurtbewoners over deze mannen, met name over Ariel Castro. Opmerkelijk is dat de meeste mensen hem  een “aardige, normale man” vonden. Hij was buschauffeur voor een van de scholen in de buurt en speelde in een band. Waarom zou hij dan tot zoiets gruwelijks in staat zijn? Kwam dit misschien omdat er een tijd terug het beest in hem was ontwaakt?

Het was voor mij al snel duidelijk dat het  gedrag wat deze man vertoont beestachtig is. Maar welk beest is destijds in hem los gekomen? Na een tijdje naar zijn foto en gedrag te hebben geobserveerd, was ik eruit. Waar Ariel en zijn broers mij erg aan doen denken zijn: Gorilla’s.
Waarom een gorilla? Nou, luister en huiver.

Na enige research over deze diersoort, kwamen de volgende eigenschappen over deze beesten naar voren:
-       Gorilla’s leven in familiegroepen (Lees: Ariel Castro en zijn twee broers)
-       De groepen bestaan uit een, twee of meer dominante mannetjes 
       (Lees: Ariel Castro en zijn twee broers)
-       Ieder van deze mannetjes heeft een haremgroep van vrouwtjes 
       (Lees: drie ontvoerde vrouwen)
-        Deze dominante mannetjes zijn te herkennen aan de zilvergrijze behaarde rug 
       (check foto’s)
-       Over het algemeen worden gorilla’s als vreedzame en rustige dieren gezien, 
        enkele uitzonderingen daar gelaten (lees: omschrijving van buurtbewoners)

Het is best opmerkelijk hoeveel eigenschappen deze beesten met Ariel gemeen hebben. Over een tijdje zal Ariel echter nog meer weg hebben van gorilla’s (in de dierentuin). Want dit beest zal namelijk de rest van zijn leven gaan slijten achter tralies...

Wat vind jij van Ariel en zijn broers? En welke beesten heb jij deze week allemaal gespot? 


1 opmerking: