Pagina's

zaterdag 25 mei 2013

Beest van de Week #3

Wie heeft zich deze week weer van zijn/haar beesten kant laten zien?
Voor mij is dat vrij duidelijk deze keer. Degene die ik deze week wil nomineren, is namelijk Micheal Adebolajo. Eigenlijk verdient hij de dubieuze eer van deze rubriek helemaal niet, maar toch wil ik hem graag even onder de aandacht brengen.

Voor de mensen die nog niet weten wie Micheal Adebolajo is, je kunt hem herkennen aan zijn rode handen en slagersmes.Mocht je hem nu herkennen en ben je toevallig soldaat die vecht of heeft gevochten in een moslimland: ren dan voor je leven. Dit beest heeft namelijk afgelopen woensdag al eens toegeslagen op de 25 jarige soldaat Lee Rigby (moge hij ruste in vrede). Het ging hierbij om een politiek religieuze reden.

Nu word het voor mij echter wel lastig om hem te vergelijken met een bestaand dier uit onze fauna.In mijn dieren encyclopedie kan ik namelijk geen dier vinden die uit religieuze geloofsovertuigingen mensen afslacht. En mocht hij dit doen, dan zal het hoogstwaarschijnlijk geen slagersmes gebruiken. Zover ik weet bestaan er überhaupt geen beesten die er een religie op na houden, dat is toch echt een mensendingetje.
Ik kan wel concluderen dat meneer Adebolajo en zijn soort genoot als beesten tekeer zijn gegaan. Dus bij deze wil ik graag een nieuw soort dier toevoegen aan de dieren encyclopedie. Deze soort zal te vinden zijn onder de kop: bedreigende diersoorten.

Nu zou ik graag aan jou willen vragen of je een pakkende naam weet te verzinnen voor dit nieuwe diersoort. Laat het me weten door een reactie te plaatsen. Alle ideeën zijn welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten